Nejčastější otázky a odpovědi

Na dobírku lze zasílat objednávky do částky 2000,- Kč
 
 
Jaké jsou povolené kombinace zboží a dodací lhůty?
 
Rostliny, u kterých je na e-shopu uvedena dostupnost 'Skladem' lze bez omezení objednat. Rostliny s uvedenou dostupností, např. EXPEDICE JARO 2023, říjen 2023 apod., lze objednat, jejich expedice proběhne až po naskladnění rostlin.
 
Prostokořenné ovocné stromky a rostliny s kmínkem lze objednat pouze v samostatné objednávce, vzhledem k způsobu balení je nelze zasílat dohromady s jiným zbožím. Jestliže zkombinujete stromky s jiným zbožím a Vaši objednávku z tohoto důvodu nebude možné zabalit do jedné zásilky, dojde k rozdělení objednávky a odeslání zboží zvlášť. Je to z důvodu odlišného způsobu balení a velikosti krabic (mohlo by se stát, že se květináče v krabici uvolní a stromky poškodí). 
 
 
Kdy budete mít skladem rostliny, u kterých je uvedeno vyprodáno?
 
Většinu rostlin, které jsou zde na e-shopu, budeme mít opět skladem a to v dobu vhodnou pro výsadbu jednotlivých druhů. Zde uvádíme přibližné termíny dostupnosti:
 
trvalky - podle druhů, od začátku března do poloviny května
bylinky - v průběhu dubna
okrasné keře - od poloviny března 
jehličnany - polovina března
letničky - od začátku dubna podle počasí
 
Uvedené termíny jsou orientační, vždy po naskladnění se na e-shopu změní dostupnost na 'Skladem'.
Pokud Vás zajímá naskladnění určité rostliny, použijte funkci na e-shopu Sledovat cenu, kterou najdete v detailu každého produktu.
 
  
Které zboží je, a které zboží není skladem?
 
Veškeré zboží, u kterého je uvedena dostupnost 'Skladem', máme aktuálně k dispozici pro e-shop. Dostupnost na prodejně se však může v danou chvíli lišit, vč. počtu kusů a je nutné si ji případně telefonicky ověřit.

V individuálních případech se může stát, že dostupnost není aktualizována (úhyn rostlin, neadekvátní stav apod.). Pokud dostupnost avizuje, že produkt 'Není skladem', 'Nedostupné', 'Vyprodáno', tak bohužel - rostliny v tuto chvíli k dispozici nemáme. Případné budoucí doskladnění je poté uvedeno u dostupnosti konkrétním měsícem, či datem, kdy je to plánováno. Pokud tomu tak není, platí všeobecné info (viz. horní odstavec).
 
 
Kdy se sází prostokořenné ovocné stromky, růže a drobné ovoce?
 
Na jaře se může sázet hned jak rozmrzne půda, obvykle od začátku března. Na podzim se zasazují do prvního zamrznutí půdy.
 
 
 
Pokud vás budu chtít navštívit v Zahradnictví, kdy je na to nejvhodnější doba?
 
Zahradnictví ve Spomyšli je na jaře otevřeno od 1. března do 30. listopadu, a to každý den od 8 do 18 hodin, otevřeno je každý víkend kromě státních svátků. V zimním období je naše prodejna uzavřena (zpravidla do 28.2.). Upozorňujeme, že nabídka e-shopu a Zahradnictví je sice z 80% totožná, ale některé druhy mohou být zrovna vyprodány nebo nejsou ještě prodejné; případně jsou dostupné pouze na e-shopu. Pokud máte nějaké speciální přání, raději si předem zavolejte, ať nejedete zbytečně. 
 
 
Kolik mě bude stát doprava a balné?
 
1. Standardní objednávka     149,-
2. Zásilka stromky               199,-
 
 
 
 
Posíláte balíky i na Slovensko?
 
Ano, na Slovensko zasíláme. V e-shopu vpravo nahoře vyberete v kolonce země Slovensko, pak se Vám ceny u produktů automaticky přepočítají na Eura a můžete v košíku zvolit přepravu na Slovensko. Cena dopravy je 6-8 Euro za objednávku. V brzké době budete moci pohodlně nakupovat přímo z nového e-shopu, na www.zahradnictvospomysl.sk
 
 
Jaká je kvalita zasílaných rostlin?
 
U prostokořenných stromků a drobného prostokořenného ovoce zasíláme jednoleté výpěstky. U prostokořenných stromků se jedná o špičák nebo špičák s obrostem, ze kterého si snadno vypěstujete požadovaný tvar. Pokud se jedná o jiné tvary (zákrsek, čtvrtkmen, vysokokmen), toto je v popisku vždy uvedeno.
 
Rostliny zasíláme ve velikostech a balení vhodných pro prodej konečnému zákazníkovi. Vždy platí velikost kontejneru uvedená u produktu při objednávce. Zasíláme buď stejnou, nebo větší velikost. Zásadně neprodáváme zboží určené spíše k dopěstování v zahradnických firmách. Typicky se jedná o prodej ovocných a okrasných keřů, kanadských borůvek, rododendronů, jehličnanů atp. v multiplatech, kontejnerech 3x3, 7x7. Tyto rostliny nejsou určeny k prodeji konečnému zákazníkovi, dopěstování takové rostliny stojí nemalé úsilí, čas a zkušenosti. Například muškáty dodáváme v květináči o průměru 11cm s plně prokořeněným balem, taková rostlina začne ihned po zasazení růst a bude Vám dělat radost celou sezónu.
 
 
Kde najdu vysvětlivky k označení Balení?
 
Podrobnější vysvětlení najde zde.
 
 
Proč mi nepřišla kompletní objednávka?
 
Je možné, že některé druhy rostlin jsou momentálně vyprodány, případně nejsou v takové kvalitě, aby se daly posílat. Někdy se také může stát, že dodavatel nedodá zboží, která nám potvrdil. Tyto rostliny jsou pak z objednávky odebrány, důvod odebrání je vždy přiložen u dodacího listu, který je součástí zásilky.
 
 
Mohu si objednávku vyzvednout osobně?
 
Vytvořit objednávku přes e-shop na osobní odběr na prodejně není bohužel možné. Na prodejně si můžete volně nakoupit bez objednávky. Naši zaměstnanci jsou Vám plně k službám a poradí Vám s případným výběrem. Vzhledem k tomu, že se jedná o rostliny, není možná jejich rezervace po telefonu. Rezervace provádíme zřídka, většinou u vzrostlých sazenic, kde je skladová zásoba menší než 3 ks. 
 
 
Co znamená 'Kombinace dopravy a platby není možná'?
 
Pravděpodobně máte v košíku vložené zboží, které lze zaslat a zboží, které si můžete přijet osobně vybrat k nám do Zahradnictví. Bohužel, taková objednávka k nám nepůjde odeslat. Je nutné zboží, které je k dispozici pouze pro Prodejnu z košíku vyřadit, a teprve poté odeslat objednávku se zbožím, které odeslat lze. 
 
  
V jakém termínu odesíláte objednávky?
 
Objednávky začínáme odesílat od 1. března 2023, podzimní sezona pak startuje od 1. září 2023. Objednané rostliny jsou odeslány vždy v termínu vhodném pro bezpečnou přepravu a výsadbu všech rostlin obsažených v objednávce. Objednávky expedujeme podle pořadí, ve kterém nám došly. 
 
 
Lze rozdělit jednu objednávku?
 
Pokud objednávka obsahuje prostokořenné rostliny a rostliny v kontejneru a technicky není možné tyto rostliny zabalit dohromady, pak dochází k rozdělení objednávky. Zákazníka před odesláním informujeme.
 
 
Kde zjistím stav objednávky?
 
Vzhledem k povaze zboží není možné zákazníky informovat o stavu objednávky, automaticky zasíláme potvrzení při objednání, zprávu o předání objednávky k expedici a zprávu o předání balíku přepravci. Pokud se chcete informovat na stav objednávky, napište nám přes webové rozhraní obchodu a my Vám sdělíme přibližné datum odeslání objednávky. 
 
 
Mohu vrátit zakoupené zboží?
 
Pokud nejste spokojeni s kvalitou zakoupeného zboží, můžete ho bez udání důvodu vrátit v zákonné 14-ti denní lhůtě. Rostliny nám zašlete nebo přivezte rovnou do Zahradnictví. Upozorňujeme, že se striktně nedržíme zákonné 14-ti denní lhůty, pokud rostliny skutečně nechcete a přivezete je do Zahradnictví, vezmeme Vám je zpátky i po této lhůtě. Jedinou podmínkou je, že rostliny musí být ve stavu, kdy je možné je opět prodat. O vrácení rostlin po zákonné 14-ti denní lhůtě rozhoduje vedoucí Zahradního centra.
 
 
Mohu použít Zákaznickou kartu i pro objednávky na e-shopu?
  
Zákaznické karty jsou určeny pouze pro volný prodej (tedy pro nákup rostlin bez předchozí rezervace) na naší provozovně, tj. Zahradnictví Spomyšl, Spomyšl 163, v běžné Provozní době.  Tzn., že se nevztahují na objednávky z internetové domény, tj. www.zahradnictvi-spomysl.cz nebo www.zahradnictvospomysl.sk. Výdej karet byl již pozastaven.
 
 
 
 
 

x